XC Maraton 2014

Datum objave: 26. 10. 2014.

XC Maraton Stankovci 2014 je prva utrka koju je organizirao BK Aks.
Utrka se bodovala za XC zimsku ligu Dalmacije, te je bila najposjećenija u zimskoj ligi 2014/2015.

maraton_2014_start
Na utrci je ukupno  startalo 193 natjecatelja u kategorijama: Sport, Rekreacija i Žene.
Staza za sportaše je bila malo zahtjevnija, tako da je na jednom dijelu staze bio singletrack.

XC Maraton Stankovci 2014 – rekreacija i žene

xc_maraton_2014_rekreacija

Opis staze:

Ova staza započinje u centru mjesta kod zgrade općine i škole na državnoj cesti D-27. Nakon 2 km u mjestu Budak skreće se u borovu šumu te se prate oznake, slijedi lagani uspon i stižemo na brda iznad mjesta odakle se za lijepa vremena pruža pogled na Dinaru, Velebit i more. Krećući se dalje nailazimo na ostatke rovova iz domovinskog rata kao i na kulu osmatračnicu iz 15. stoljeća.
Zatim nastavljamo dalje prema autocesti i prelaskom preko nadvožnjaka pratimo plinovod do sljedećeg nadvožnjaka gdje se vraćamo prema Budaku. Putem prolazimo kroz prekrasnu hrastovu šumu, slijedi uspon na brdašce Čučkovicu te spust do mjesta Budak i ceste D-27.

Dolaskom na D-27 idemo lijevo do crkvice sv. Kate iz starohrvatskog doba te skrećemo lijevo u polje. Prateći oznake prolazimo preko polja, livada i dolazimo u krš gdje nastavljamo vožnju oko 1,5 km i vraćamo se natrag u polje. Izlaskom iz krša pruža se pogled na mjesta Budak i Stankovce kao i na obrađena polja, pogled nam odmah zastaje na zvonik crkve Velike Gospe koji su izgradili težaci ovog kraja od kamena s obližnjeg brda Vinac. Potom se spuštamo prema mjestu i pratimo lokalne staze koje prelaze preko starih mostića i dolazimo do stankovačkog krša gdje u jednom laganom luku pravimo polukrug, stižemo na livade koje u zimskom periodu postaju “more” i izlazimo na mjesto odakle smo krenuli.

Preuzmite GPX datoteku.

Rezultati rekreacija i žene.

XC Maraton Stankovci 2014 – sport

xc_maraton_2014_sport

GPX datoteka staze za sport.

Rezultati kategorije sport.

Panoramske fotografije sa staze:

maraton_2014-1

Pogled na Stankovce ( nakon 23 km )

maraton_2014-2

Pogled sa brda ( nakon 3.5 km )